Totalt antall sidevisninger

tirsdag 8. mars 2011

Skibsfjorden 8/3-2011.

Starten i Østerelva.

Da jeg våknet i dag tidlig var det til en hissig telefonkiming,
det var han Magnus som hadde mareritt om at jeg ikke ble med på tur i dag.
Fikk roa han ned såpass at jeg fikk forklart at: joda tur blir det.

Før han nådde å innfinne seg hos meg dukket han Hugo opp
til den sedvanlige kaffe koppen med tilhørende historier.
Han kunne ikke bli med i dag men ønska oss god tur.

Alt utstyr ble pakket i bilen min da pickupen til han Magnus
ikke har påmontert takstativ ennå.
Etter mye styr for å få opp dørene på sleden min var vi på vei
til garasjen hvor vi har lagret kajakkene.
Rare menn i rare farkoster.

Vi annkom Østerelva i Skibsfjorden i solskinn og lett bris,
over oss skreik måsen og ønska både oss og våren velkommen.
Vi padlet med rettning mot nord og vinden i ryggen.
Det gikk unna i ei salig fart.
På Vestsiden av fjorden satt Haren oppe i bakkene og solte seg,
de tok oss ikke så høytidlig men bare kjikka dumt på disse
rare menn i disse rare farkoster.

Magnus i sin Artisan.

Det er nydelig å sitte i kajakken blandt snedekte fjell og kjenne sola varme
nakke og rygg, det er helt klart at vi nå er på vei inn i ei nydelig tid på året.

Turen varte bare ca. 2 timer men du store verden det er balsam for sjæla.
At det våres er det ingen tvil om.


2 kommentarer:

  1. Nåja.. Det såg ikkje så veldigt våleg ut då, men.. Uansett fantastisk natur de har der oppe!

    SvarSlett
  2. Det er vår når man kan se asfalten på E69....Altså begynner det å bli vår her!

    SvarSlett

Bølgelek mm.

Porsanger 28-30.4.2011 Slideshow: Kajakkern’s trip from Nordkapp, Finnmark, Norge to Reinøya (near Lakselv) was created by TripAdvisor. See another Lakselv slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.